Dagsorden og referat

Referat af Bestyrelsesmøde i Sct. Josefs børnehave Mandag den 22. juni kl. 17:30

Indkaldte: Jana Nelth, Simon Gjedde, Allan Aagaard Kristensen, Peder Juul Pedersen, Heidi Dandanell, Charlotte Munch Andersen (leder), Julie Jensen (medarbejder-repræsentant)

Fremmødte:

Alle undtagen Julie

Mødeleder: Allan

Referent: Simon

Dagsorden

 

  1. Godkendelse af dagsorden

    Dagsordenen blev godkendt.

     

  2. Godkendelse af referat

    Referat af det ekstraordinære bestyrelsesmøde den 18.maj 2015 blev godkendt, dog med bemærkning, at der på referatet var skrevet forkert dato. Den rigtige dato var den 18. maj

     

  3. Meddelelser fra lederen

  • Status indmeldte børn og venteliste, nye børn august

    Charlotte orienterede om, at der nu var 31 bøn indskrevet, og der kommer 4 i august, således at er i august er i alt 35 indskrevet. Der er naturligvis udfordringer når der kommer nye børn ind, og også med en ny adfærd

  • Status på ny administration LDD, nye systemer, ny konto, nets og forældreopkrævning

    Samarbejdet med LDD er godt og professionelt.

    Det under søges om forældreopkrævninger kører tilfredsstillende.

  • Tilbagemelding fra forældremødet den 20. maj

    Ros fra forældremødet

  • Samarbejde omkring overgang fra børnehave til SFO

Charlotte synes at det er svært at aflevere børn til indskolingen i SJS

Det har været svært at få Brian til at samarbejde om udviklingsplaner, og han synes ikke interesseret i dette.

Personalet mødes med SFO-personalet om overlevering af børn med særlige behov.

Charlotte nævnte et enkelt eksempel var det ikke havde været et positivt forløb for barnet.

 

  1. Økonomi

  • Forældreopkrævning og manglende betaling.

    Der kun en forældre i restance

     

  • Regnskab for 2014

    Vi afventer hvad LDD og advokaten kan hjælpe os med.

  • Budget 2015

    Der skal rettes et årstal og beslutningerne fra dette møde skal lægges ind i budgettet

  • Aftalen med LDD

    Simon orienterede om forhandlingerne med LDD om ændrede optagelsesbetingelser. Der blev ikke opnået nogen ændrede betingelser.

     

  1. Legeplads og udenoms arealer

  • Budget for etablering af ny legeplads og hegn mod Frederiksborgvej samt nordsiden

    I etableringen af nye legeplads som beskrevet af arkitekten bevilgede bestyrelsen i alt 50.000 kr. inkl. Moms.

  • Tilbud fra Cado.dk legepladsredskaber og græsunderlag

    Bestyrelsen besluttede at bevilge i alt 100.000 kr. til nye redskaber mv.

         Der skal indhentes priser på:

         Fase 1: Hegn mod vejen

         Fase 2: Hegn mod HJV-vejen

         Fliser

     

  1. Information fra personalet

    - Julies bryllup 13. juni

    Vi havde fremsendt gave og kort

    - Sommerfest den 18. juni

    Der var desværre lige den aften der valg. Men det gik fint og der var et godt fremmøde.

     

  2. Eventuelt

    Det blev foreslået at holde en fest eller lignende ved indvielsen af den nye legeplads.

    Charlotte arbejder videre med ideen.

    Næste bestyrelsesmøde er den 17. september 2015 kl. 17.30

     

  3. Evaluering

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

02.02 | 22:32

Skønt at se alle de dejlige unger. Smil på læben og god stemning. Tak fordi I ligger billeder op.
Den bedste børnehave 😍

...
23.04 | 22:30

Tak for en dejlig fest. På vej hjem sagde Maya begejstret "det har været den bedste dag i hele verden!" Stor ros til alle de voksne for jeres engagement.

...
08.05 | 00:51

1000 tak for en super velkomst til børnehaven. Tak for et godt og informativt møde her til aften. Hyggeligt også at møde de andre forældre. Cornelias forældre

...
12.10 | 00:15

super at man nu nemt kan finde nyhedsbrevet:) tak for en dejlig børnehave :)

...
Du kan lide denne side